Landa Garapeneko eta Ingurumeneko Departamentuak eta Nafarroako Toki Ekintzako Taldeek (EDER Partzuergoa, TEDER Elkartea, Erdialdeko Garapenerako Partzuergoa eta Cederna-Garalur elkartea) "Herri aktiboak, herri biziak" ekimena jarri dute abian. Ekimen horren helburua landa eremuetako estereotipoak desagerraraztea da eta haien potentzialtasuna gazteen pertzepzioetatik erakusteko lankidetzan aritzea.
Landa Garapeneko eta Ingurumeneko kontseilari Jose Mari Aierdi Fernandez de Barrena kontseilariaren arabera, "landa eremuetako gazteak funtsezkoak dira gure herriek dituzten potentzialtasunak eta aukerak ezagutarazteko eta landa-ingurunera pertsona gehiago erakartzeko. Gazteria beharrezkoa da gure herriak bizirik eta aktibo mantentzeko, eta haien esperientzia, kontakizunak, funtsezkoak dira beste pertsona batzuk erakartzeko", esan zuen aurkezpenean.
Zentzu horretan, Aierdik aipatu zuenez, "landa inguruneko jarduera ekonomikoaren birika lehen sektorea izanik, begirada zabaldu behar dugu oinarrizko zerbitzuekin, hurbileko merkataritzarekin, esperientzia turistikoekin edo bestelako eskaintza berritzaileekin dibertsifikatzeko eta osatzeko, gure landa-eremuak lurraldean eta lurraldean bizitzeko, lan egiteko, harremanetan jartzeko edo gozatzeko gune dinamiko eta erakargarri bihurtzeko". Ekimenak 350.000 euroko aurrekontua du.
#RuralMood kanpaina
Adibide horiek ikusarazteko, #RuralMood kanpaina jarri da abian ekimenaren barruan. Kanpaina hori 12 bideoz osatuta dago, eta gazteen testigantza errealak biltzen ditu, herri batean bizitzea etorkizunez, abantailaz eta aukeraz betetako aukera dela lehen pertsonan kontatzen dutenak. Lekukotasun horiek https://ruralmood.com webgunean ezagutu ahal dira.
Nafarroako Tokiko ekintza taldeek gazteekin lan egin dute kanpaina horretan, beren historia konta dezaten. Helburua etengabeko bilakaeran dagoen bizimodua islatzea da, esperientzien aniztasunean oinarrituta eta Nafarroako landa eremutik mezu kolektibo bat eraikitzeko helburuarekin. Parte hartzailea eta kolaboratiboa da kanpaina, elkarrizketa sozialez indartuta, eta partekatutako historia bakoitzarekin hazia, inspiratu nahi duen mugimendu bizia bilakatuz. Ahotsak batzen dituen kanpaina da, Nafarroako herri batean bizitzeak eta lan egiteak zer esan nahi duen beste modu batean kontatzeko, ikuspegi gazte, askotariko eta errealista batetik.
Kanpainak "Landa Herriak Bizirik" proiektuan landutako landa eremuari buruzko diskurtso berriari balioa ematen dio. Hamabi istorio erreal horiek landa ingurunea kontatzeko moduari buelta ematen diote, nortasuna eta lotura sortzea bilatzen dute. Bere testimonioekin, bere bidearen abantailak, erronkak eta ikaskuntzak aztertzen dira, antzeko norabidea jarraitu nahi dutenei inspirazioa eta erreferentzia eskainiz.
Rural Fest 2025
Kanpaina Nafarroako hainbat komunikabidetan egongo da, eta, horretaz aparte, Tokiko Ekintza Taldeek beste jarduera batzuk garatu dituzte, hala nola sentsibilizazio jardunaldiak langile tekniko eta politikoentzat eta haur eta gazteekin dinamizazioak.
Lau Rural Fest antolatu dituzten. Ospazkizunek herrietan bizi eta lan egitearen aldeko apustua egiten duten gazteen negozioak eta ekimenak ikusaraztea dute helburu. Ekitaldi horiek tokiko komunitateen topagune izanen dira eta doako jarduerak eskainiko dituzte publiko guztiendako: zuzeneko emanaldiak, produktuen, zerbitzuen eta elkarteen azoka, sormen eta kirol tailerrak, tokiko produktuen dastatzea... Pasa den urteko Rural Fest ekitaldien lehen edizioak izandako arrakastaren ondoren, aurten maiatzaren 9an Lodosan, 10ean Murillo el Fruton, 16an Ribaforadan eta 23an Altsasun errepikatuko dira.