Sakanako Mankomunitateko Euskara Zerbitzuak irakaskuntzako hizkuntza ereduen bilakaera datuak jakinarazi ditu. Hezkuntzako eta soziolinguisten iritziz euskarazko murgiltze eredua da hizkuntza ikastea bermatzen duena. Mank-ek zabaldutako datuen arabera, ikasturte honetan ibarreko ikastetxeetan 2.690 ikasle ari dira ikasten. Haietatik, 2.234 (% 83 eta 0,5 gora) D ereduan ikasten ari dira. 339 A ereduan (gaztelaniaz eta euskara ikasgaia) ari dira (% 12,6 eta 0,9 behera) eta, azkenik, B ereduan (ikasgai gehienak euskaraz, batzuk gaztelaniaz) 117 ikasle daude (% 4,4 eta 0,4 gora).
Zikloka
Haur Hezkuntzan (HH) 2019-2020 ikasturte honetan 584 ikasle daude. Matrikulazioak beherako joerarekin segitzen du. Aurreko ikasturtean 45 ikasle gutxiago bazeuden, oraingo honetan hiru besterik ez ditu galdu HHk. Hezkuntza ziklo honetan D ereduak 510 ikasle ditu, % 86,6. Aurreko ikasturtean 1,5eko hazkundean izan ondoren, oraingo honetan 4 ikasle eta 0,3 jaitsi da. A ereduak HHko ikasleen % 9,6 hartzen ditu, 56 (1,6 eta 9 ikasle gehiago). B ereduan, berriz, ikasleen % 3,8 ari dira, 22 (1,3 eta 8 ikasle gutxiago).
Lehen Hezkuntzak ikasturte batetik bestera 5 ikasle galdu ditu eta 1.460 dira gaur egun ziklo horretan izena emanda daudenak. Aurreko ikasturteko 0,2 puntuko igoeraren ondoren 2019-2020 ikasturtean D ereduak 1,3 egin du behera eta 22 ikasle gutxiago ditu, guztira 1.183, Lehen Hezkuntzako ikasleen % 81. A ereduak ikasleen % 12,5 ditu eta aurreko ikasturtean gutxieneko historikoa izan ondoren pixka bat gora egin du (0,4 eta 5 ikasleko hazkundea). Azkenik, B ereduko matrikulak hirugarren urtez gora egin du % 6,5era iritsiz (0,9 gehiago eta 13 ikasle gehiago).
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan (DBH) 646 ikasle ikasten ari dira, aurreko ikasturtean baino 133 gutxiago (% 17,7ko jaitsiera). DBHn euskarazko ereduak jauzi handia egin du eta estreinakoz matrikulatutako ikasleen % 80 baino gehiago bertan ikasten ari da. Zehazki 545 ikasle edo % 84,4 (4,7 gehiago eta 76 ikasle gutxiago). A ereduan 101 ikasle daude matrikulatuta. Estreinako, % 20tik beherako ikasle kopuru bat ari da gaztelania ardatz duen ereduan ikasten: % 15,6 (4,7ko jaitsiera eta 57 ikasle gutxiago).
Hizkuntz ereduen bilakaera: kopuru absolutuak | ||||||||||||||||
Haur Hezkuntza | Lehen Hezkuntza | DBH | ||||||||||||||
A | B | D | A | B | D | A | D | |||||||||
Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | |
1997/1998 | 126 | 24,1% | 396 | 75,9% | 365 | 32,5% | 758 | 67,5% | 168 | 35,8% | 301 | 64,2% | ||||
1998/1999 | 121 | 22,4% | 418 | 77,6% | 360 | 32,5% | 748 | 67,5% | 303 | 39,6% | 462 | 60,4% | ||||
1999/2000 | 99 | 18,5% | 437 | 81,5% | 354 | 32,1% | 750 | 67,9% | 280 | 38,4% | 450 | 61,6% | ||||
2000/2001 | 106 | 21,5% | 386 | 78,5% | 330 | 29,8% | 779 | 70,2% | 289 | 40,3% | 429 | 59,7% | ||||
2001/2002 | 111 | 20,9% | 420 | 79,1% | 320 | 28,8% | 792 | 71,2% | 264 | 38,7% | 419 | 61,3% | ||||
2002/2003 | 106 | 18,1% | 480 | 81,9% | 305 | 27,9% | 790 | 72,1% | 261 | 36,2% | 460 | 63,8% | ||||
2003/2004 | 100 | 16,9% | 491 | 83,1% | 329 | 29,4% | 789 | 70,6% | 239 | 33,9% | 465 | 66,1% | ||||
2004/2005 | 108 | 18,6% | 473 | 81,4% | 274 | 24,7% | 837 | 75,3% | 232 | 33,7% | 457 | 66,3% | ||||
2005/2006 | 97 | 18,2% | 437 | 81,8% | 278 | 24,1% | 876 | 75,9% | 235 | 34,0% | 456 | 66,0% | ||||
2006/2007 | 98 | 17,5% | 16 | 2,9% | 445 | 79,6% | 272 | 23,3% | 14 | 1,2% | 883 | 75,5% | 216 | 32,0% | 460 | 68,0% |
2007/2008 | 87 | 15,5% | 30 | 5,3% | 446 | 79,2% | 257 | 21,6% | 32 | 2,7% | 900 | 75,7% | 198 | 30,2% | 457 | 69,8% |
2008/2009 | 81 | 12,2% | 38 | 5,7% | 543 | 82,0% | 253 | 21,4% | 40 | 3,4% | 888 | 75,2% | 198 | 29,0% | 484 | 71,0% |
2009/2010 | 86 | 13,1% | 32 | 4,9% | 537 | 82,0% | 232 | 19,0% | 55 | 4,5% | 937 | 76,6% | 192 | 28,2% | 489 | 71,8% |
2010/2011 | 92 | 13,1% | 25 | 3,5% | 589 | 83,4% | 194 | 15,8% | 90 | 7,3% | 945 | 76,9% | 179 | 26,0% | 509 | 74,0% |
2011/2012 | 79 | 11,7% | 29 | 4,3% | 568 | 84,0% | 200 | 15,8% | 89 | 7,0% | 974 | 77,1% | 176 | 24,5% | 542 | 75,5% |
2012/2013 | 85 | 11,6% | 34 | 4,6% | 616 | 83,8% | 201 | 15,9% | 67 | 5,3% | 995 | 78,8% | 178 | 24,2% | 557 | 75,8% |
2013/2014 | 68 | 9,8% | 45 | 6,5% | 583 | 83,7% | 195 | 15,0% | 65 | 5,0% | 1039 | 80,0% | 177 | 23,4% | 578 | 76,6% |
2014/2015 | 69 | 9,9% | 41 | 5,9% | 585 | 84,2% | 184 | 13,9% | 69 | 5,2% | 1069 | 80,9% | 161 | 22,1% | 567 | 77,9% |
2015/2016 | 56 | 8,4% | 40 | 6,0% | 573 | 85,6% | 184 | 13,6% | 71 | 5,2% | 1101 | 81,2% | 159 | 22,2% | 558 | 77,8% |
2016/2017 | 57 | 8,6% | 47 | 7,1% | 557 | 84,3% | 181 | 13,2% | 61 | 4,5% | 1128 | 82,3% | 160 | 22,5% | 550 | 77,5% |
2017/2018 | 54 | 8,6% | 38 | 6,0% | 540 | 85,4% | 181 | 13,0% | 68 | 4,9% | 1148 | 82,1% | 154 | 21,1% | 576 | 78,9% |
2018/2019 | 47 | 8,0% | 30 | 5,1% | 510 | 86,9% | 178 | 12,1% | 82 | 5,6% | 1205 | 82,3% | 158 | 20,3% | 621 | 79,7% |
2019/2020 | 56 | 9,6% | 22 | 3,8% | 506 | 86,6% | 182 | 12,5% | 95 | 6,5% | 1183 | 81,0% | 101 | 15,6% | 545 | 84,4% |
Hizkuntza ereduen bilakaera orokorra: kopuru absolutuak | ||||||
A | B | D | ||||
Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | |
1997/1998 | 659 | 31,2% | 1455 | 68,8% | ||
1998/1999 | 784 | 32,5% | 1628 | 67,5% | ||
1999/2000 | 733 | 30,9% | 1637 | 69,1% | ||
2000/2001 | 725 | 31,3% | 1594 | 68,7% | ||
2001/2002 | 695 | 29,9% | 1631 | 70,1% | ||
2002/2003 | 672 | 28,0% | 1730 | 72,0% | ||
2003/2004 | 668 | 27,7% | 1745 | 72,3% | ||
2004/2005 | 614 | 25,8% | 1767 | 74,2% | ||
2005/2006 | 610 | 25,6% | 1769 | 74,4% | ||
2006/2007 | 588 | 24,4% | 30 | 1,3% | 1789 | 74,3% |
2007/2008 | 542 | 22,5% | 62 | 2,6% | 1803 | 74,9% |
2008/2009 | 532 | 21,1% | 78 | 3,1% | 1915 | 75,8% |
2009/2010 | 510 | 19,9% | 87 | 3,4% | 1963 | 76,7% |
2010/2011 | 465 | 17,7% | 115 | 4,4% | 2043 | 77,9% |
2011/2012 | 455 | 17,1% | 118 | 4,4% | 2096 | 78,5% |
2012/2013 | 464 | 17,0% | 101 | 3,7% | 2168 | 79,3% |
2013/2014 | 440 | 16,0% | 110 | 4,0% | 2220 | 80,0% |
2014/2015 | 414 | 15,1% | 110 | 4,0% | 2221 | 80,9% |
2015/2016 | 399 | 14,6% | 111 | 4,0% | 2232 | 81,4% |
2016/2017 | 398 | 14,5% | 108 | 4,0% | 2235 | 81,5% |
2017/2018 | 403 | 13,9% | 106 | 3,7% | 2384 | 82,4% |
2018/2019 | 383 | 13,5% | 112 | 4,0% | 2336 | 82,5% |
2019/2020 | 339 | 12,6% | 117 | 4,4% | 2234 | 83,0% |
* HH, LH eta DBH |