Hezkuntzako eta soziolinguistikako adituek diotenez, euskarazko eredua da hizkuntza ikastea bermatzen duena. Ikastetxeetako matrikulazio datuak jasota, Sakanako Mankomunitateko Euskara Zerbitzuak urtero ibarreko hizkuntza ereduen bilakaera aztertzen du. Mank-etik zabaldutako datuen arabera, ikasturte honetan euskarazko eredua, D eredua, da bilakaera positiboa duen bakarra. Joan den urteko jaitsiera berdindu eta 0,8 egin du gora, matrikulazioen % 82,5 hartuz. Duela bi ikasturte lortu zuen kopuru bera da eta D ereduak Sakanan sekula izan duen matrikulazio portzentaje handiena da. Gaztelania nagusi eta euskara ikasgaia duen A ereduan ikasleen % 13,8 ari dira ikasten, aurreko ikasturtean baino 0,4 gutxiago. Eta, azkenik, ikasgai gehienak euskaraz, batzuk gaztelaniaz diren B ereduan ibarreko ikasleen %3,70 daude, aurreko ikasturtearekiko 0,4ko jaitsierarekin.
Zikloka
Haur Hezkuntzan aurreko ikasturtean baino lau ikasle gehiago ari dira ikasten, 588. Haietatik % 86,4 (508, bi ikasle gehiago) euskarazko ereduan ikasten ari dira. Aurreko ikasturtearekin alderatuta D ereduak 0,2 puntu egin du behera. A ereduak % 10eko matrikulazioa du, 59 ikasle (0,4 eta 3 ikasle gehiago). Azken bi urteetan A ereduak 2 puntu egin du gora. Azkenik, B ereduan % 3,6 ikasle matrikulatu dituzte gurasoek, 21 (0,2 puntu eta ikasle bat gutxiago).
zken bi urteetan B ereduak 1,5 puntu galdu ditu.
Lehen Hezkuntzan 1.432 ikasle daude izena emanda, aurreko ikasturtean baino 28 gutxiago. Euskarazko ereduak aurreko ikasturteko beherako joerarekin hautsi eta 0,4 puntu egin du gora, nahiz eta 18 ikasle gutxiago izan, 1.165 ikasle. LHn matrikulatuen % 81,4 ari da D ereduan ikasten, baina duela bi ikasturte baino 0,9 puntu gutxiago. A ereduan ikasleen % 12,7 daude, 182, (0,2 puntu gehiago eta ikasle kopuru bera). B ereduan hiru ikasturtez matrikula gora egin ondoren, ikasturte honetan behera egin du matrikulazioak eta % 5,9koa da (0,6 eta 10 ikasle gutxiago).
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan 821 ikasle ari dira ikasten, aurreko ikasturtean baino bat gehiago. Haietatik % 81,7 D ereduan ikasten ari dira. datuak biltzen direnetik aurreneko aldiz euskaraz ikasten ari diren DBHko ikasleak % 80 kopurua gainditu dute. D ereduan 671 ikasle ari dira ikasten (2,2 puntu eta 19 ikasle gehiago). A ereduan ikasleen % 18,3 daude, 150 (2,2 puntu gutxiago eta 18 ikasle gutxiago).
Orokorrean
Hiru hezkuntza zikloetan guztira 2.841 ikasle ari dira ikasten, aurreko kurtsoan baino 23 gutxiago. Euskara Zerbitzuak zabaldutako datuen arabera, D ereduan % 82,5 ari dira, 2.344 (3 ikasle gehiago eta 0,8 gehiago). A ereduan ikasleen % 13,8 ari dira ikasten, 391 (0,4 puntu gutxiago eta 15 gutxiago). Azkenik, B ereduan ikasleen % 3,7 daude, 106 (% 0,4 eta 11 ikasle gutxiago).
Hizkuntz ereduen bilakaera | ||||||||||||||||
Haur Hezkuntza | Lehen Hezkuntza | DBH | ||||||||||||||
A | B | D | A | B | D | A | D | |||||||||
Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | |
1997/1998 | 126 | %24,10 | 396 | %75,90 | 365 | %32,50 | 758 | %67,50 | 168 | %35,80 | 301 | %64,20 | ||||
1998/1999 | 121 | %22,40 | 418 | %77,60 | 360 | %32,50 | 748 | %67,50 | 303 | %39,60 | 462 | %60,40 | ||||
1999/2000 | 99 | %18,50 | 437 | %81,50 | 354 | %32,10 | 750 | %67,90 | 280 | %38,40 | 450 | %61,60 | ||||
2000/2001 | 106 | %21,50 | 386 | %78,50 | 330 | %29,80 | 779 | %70,20 | 289 | %40,30 | 429 | %59,70 | ||||
2001/2002 | 111 | %20,90 | 420 | %79,10 | 320 | %28,80 | 792 | %71,20 | 264 | %38,70 | 419 | %61,30 | ||||
2002/2003 | 106 | %18,10 | 480 | %81,90 | 305 | %27,90 | 790 | %72,10 | 261 | %36,20 | 460 | %63,80 | ||||
2003/2004 | 100 | %16,90 | 491 | %83,10 | 329 | %29,40 | 789 | %70,60 | 239 | %33,90 | 465 | %66,10 | ||||
2004/2005 | 108 | %18,60 | 473 | %81,40 | 274 | %24,70 | 837 | %75,30 | 232 | %33,70 | 457 | %66,30 | ||||
2005/2006 | 97 | %18,20 | 437 | %81,80 | 278 | %24,10 | 876 | %75,90 | 235 | %34,00 | 456 | %66,00 | ||||
2006/2007 | 98 | %17,50 | 16 | %2,90 | 445 | %79,60 | 272 | %23,30 | 14 | %1,20 | 883 | %75,50 | 216 | %32,00 | 460 | %68,00 |
2007/2008 | 87 | %15,50 | 30 | %5,30 | 446 | %79,20 | 257 | %21,60 | 32 | %2,70 | 900 | %75,70 | 198 | %30,20 | 457 | %69,80 |
2008/2009 | 81 | %12,20 | 38 | %5,70 | 543 | %82,00 | 253 | %21,40 | 40 | %3,40 | 888 | %75,20 | 198 | %29,00 | 484 | %71,00 |
2009/2010 | 86 | %13,10 | 32 | %4,90 | 537 | %82,00 | 232 | %19,00 | 55 | %4,50 | 937 | %76,60 | 192 | %28,20 | 489 | %71,80 |
2010/2011 | 92 | %13,10 | 25 | %3,50 | 589 | %83,40 | 194 | %15,80 | 90 | %7,30 | 945 | %76,90 | 179 | %26,00 | 509 | %74,00 |
2011/2012 | 79 | %11,70 | 29 | %4,30 | 568 | %84,00 | 200 | %15,80 | 89 | %7,00 | 974 | %77,10 | 176 | %24,50 | 542 | %75,50 |
2012/2013 | 85 | %11,60 | 34 | %4,60 | 616 | %83,80 | 201 | %15,90 | 67 | %5,30 | 995 | %78,80 | 178 | %24,20 | 557 | %75,80 |
2013/2014 | 68 | %9,80 | 45 | %6,50 | 583 | %83,70 | 195 | %15,00 | 65 | %5,00 | 1039 | %80,00 | 177 | %23,40 | 578 | %76,60 |
2014/2015 | 69 | %9,90 | 41 | %5,90 | 585 | %84,20 | 184 | %13,90 | 69 | %5,20 | 1069 | %80,90 | 161 | %22,10 | 567 | %77,90 |
2015/2016 | 56 | %8,40 | 40 | %6,00 | 573 | %85,60 | 184 | %13,60 | 71 | %5,20 | 1101 | %81,20 | 159 | %22,20 | 558 | %77,80 |
2016/2017 | 57 | %8,60 | 47 | %7,10 | 557 | %84,30 | 181 | %13,20 | 61 | %4,50 | 1128 | %82,30 | 160 | %22,50 | 550 | %77,50 |
2017/2018 | 54 | %8,60 | 38 | %6,00 | 540 | %85,40 | 181 | %13,00 | 68 | %4,90 | 1148 | %82,10 | 154 | %21,10 | 576 | %78,90 |
2018/2019 | 47 | %8,00 | 30 | %5,10 | 510 | %86,90 | 178 | %12,10 | 82 | %5,60 | 1205 | %82,30 | 158 | %20,30 | 621 | %79,70 |
2019/2020 | 56 | %9,60 | 22 | %3,80 | 506 | %86,60 | 182 | %12,50 | 95 | %6,50 | 1183 | %81,00 | 168 | %20,5 | 652 | %79,50 |
2019/2021 | 59 | %10 | 21 | %3,60 | 508 | %86,40 | 182 | %12,70 | 85 | %5,90 | 1165 | %81,40 | 150 | %18,30 | 671 | %81,70 |
Hizkuntza ereduen bilakaera orokorra | ||||||
A | B | D | ||||
Kopurua | % | Kopurua | % | Kopurua | % | |
1997/1998 | 659 | %31,20 | 1455 | %68,80 | ||
1998/1999 | 784 | %32,50 | 1628 | %67,50 | ||
1999/2000 | 733 | %30,90 | 1637 | %69,10 | ||
2000/2001 | 725 | %31,30 | 1594 | %68,70 | ||
2001/2002 | 695 | %29,90 | 1631 | %70,10 | ||
2002/2003 | 672 | %28,00 | 1730 | %72,00 | ||
2003/2004 | 668 | %27,70 | 1745 | %72,30 | ||
2004/2005 | 614 | %25,80 | 1767 | %74,20 | ||
2005/2006 | 610 | %25,60 | 1769 | %74,40 | ||
2006/2007 | 588 | %24,40 | 30 | %1,30 | 1789 | %74,30 |
2007/2008 | 542 | %22,50 | 62 | %2,60 | 1803 | %74,90 |
2008/2009 | 532 | %21,10 | 78 | %3,10 | 1915 | %75,80 |
2009/2010 | 510 | %19,90 | 87 | %3,40 | 1963 | %76,70 |
2010/2011 | 465 | %17,70 | 115 | %4,40 | 2043 | %77,90 |
2011/2012 | 455 | %17,10 | 118 | %4,40 | 2096 | %78,50 |
2012/2013 | 464 | %17,00 | 101 | %3,70 | 2168 | %79,30 |
2013/2014 | 440 | %16,00 | 110 | %4,00 | 2220 | %80,00 |
2014/2015 | 414 | %15,10 | 110 | %4,00 | 2221 | %80,90 |
2015/2016 | 399 | %14,60 | 111 | %4,00 | 2232 | %81,40 |
2016/2017 | 398 | %14,50 | 108 | %4,00 | 2235 | %81,50 |
2017/2018 | 403 | %13,90 | 106 | %3,70 | 2384 | %82,40 |
2018/2019 | 383 | %13,50 | 112 | %4,00 | 2336 | %82,50 |
2019/2020 | 406 | %14,20 | 117 | %4,10 | 2341 | %81,70 |
2020/2021 | 391 | %13,80 | 106 | %3,70 | 2344 | %82,50 |