Nafarroako Gobernuak Errepide Sarearen Neguko Bidezaintza Plana indarrean jarri du. Haren bidez, neguko klimak errepideko ibilgailuen zirkulazioan dituen ondorioak prebenitu, saihestu edo minimizatu nahi ditu. Plan hori apirilaren 30era arte egongo da martxan, eta eguraldiaren arabera aldaketak egin ahal izango dira. Aldi berean Nafarroako Gobernuak herritarrei eskatu die negua iritsi aurretik beren ibilgailuak berrikus ditzatela, arreta jarriz pneumatikoei, balaztei, norabideari, argiteriari, bateriari, bujiei eta izotz-kontrako likidoari, besteak beste. Herritarrek denbora errealean jakin dezakete zer egoeratan dauden errepideak labur.eus/SN5Lk webgunean (gaztelaniaz).
Nola jokatu denborale batean
Foru Gobernuak herritarrei gogorarazi die oso garrantzitsua dela agintariekin lankidetzan aritzea neguko denboraleetan eta bideen egoera zailtzen den aldietan. Hori dela eta, ezinbestekoak diren bidaiak bakarrik egiteko eskatu du, eta, beharrezkoa bada zirkulatzea, trafiko agintarien aginduak errespetatzeko gomendatu du; elurra kentzeko ekipoen zirkulazioa ez oztopatzea eta, ibilgailua geldituz gero, galtzadatik kanpo egitea; egunez eta, ahal dela, errepide nagusietatik bidaiatzea; errepidera irten aurretik, pneumatiko egokia, kateak, bateria edo argien funtzionamendu egokia aztertzea, eta, gainera, erregai-tanga beteta dagoela irtetea.
Ibilgailua elurretan harrapatuta geratuz gero, 112 telefonora hots egin eta egoeraren berri eman behar da. Telefonoak estaldurarik ez badu ere, 112 telefonoarekiko konexioa beti da posible.
Egoera horietan, automobil barruan egon behar da motorra martxan eta berogailua piztuta, eta airea aldizka berritu behar da. Erregaia ez agortzea komeni denez, motorra eta berokuntza aldi oro itzali beharko dira, ibilgailuaren barruan tenperatura erosoa mantentzeko eta, aldi berean, erregaia ahalik eta gehien aurrezteko.
Era berean, egiaztatu behar da ihes-hodiaren irteeran ez dagoela buxadurarik eta kea ez dela autoaren gelan sartzen, irratia sintonizatu behar da eguraldiaren partea entzuteko, eta beste ibilgailu bat igaro arte itxaron behar da, elur ekaitzaren erdian laguntza bilatzen saiatu gabe.
Euria egiten duenean eta asfaltoa bustita dagoenean, luzatu egiten da balaztatze-distantzia, eta ikuspena murriztu egiten da; horregatik, bat-bateko maniobrak saihestu behar dira, segurtasun distantzia handitu behar da, abiadura murriztu behar da eta pneumatikoak egoera onean eraman behar dira, marrazkia eta presioa behar bezala eginda. Zenbait azterlanek ondorioztatu dutenez, asfalto bustiarekin frenatzeko distantzia, orduko 90 kilometroko abiaduran, zoru lehorrarekin baino 32 metro handiagoa da.
Zoru irristakorreko egoeretan, hala nola asfaltoan izotza edo elurra dagoenean, hobe da egoera arruntetan behar baino martxa handiagoarekin zirkulatzea, motorra gehiegi irauli ez dadin eta trakzioko gurpilen irristatzea minimiza dadin. Malda bat jaisten ez bada, kontrakoa gomendatzen da: martxa laburrekin gidatzea autoa balazta motorrarekin atxikitzeko eta ahal den neurrian oinarekin frenatzea saihesteko.