Autopistarako zuzeneko sarbide berriaren proiektua jendaurrean jartzeko prozesua hasi da

Guaixe 2023ko api. 21a, 11:14

Izurdiagako saihesbideko bihurgune horretatik abiatuko da autopistarako lotura. ARTXIBOA

Proiektuak 1,1 milioi euro baino gehiagoko kostua du, eta Irurtzungo eta Arakildik Iruñera joateko sarbide zuzena emanen du. Irurtzungo saihesbidearen bigarren fasea da, bide segurtasuna hobetzea helburu duena, autobidera sartzeko zeharbidetik zirkulatzea saihestuz.

Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Herri Lan eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, jendaurrean jarri da Irurtzun eta Arakildik AP-15era Iruñerako zuzeneko sarbide berriaren proiektua. Hala jakinarazi zuen Nafarroako Aldizkari Ofizialak atzo. Nafarroako Gobernuaren aurreikuspena da lanak udaberrian ematea. Autopistarako zuzeneko sarbidea egiteko lau hilabete beharko ditu lanak hartzen dituen eraikuntza enpresak. 

Nafarroako Aldizkari Ofizialak Lurralde Kohesiorako kontseilariaren foru agindua argitaratu zuen atzo. Haren bidez proiektua behin-behinean onartu da, eraginpeko ondasun eta eskubideen desjabetze espedientea hasten baita, eta hilabeteko jendaurreko erakustaldiari hasiera ematen baitzaio. Interesa duten enpresek Herri Lan eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiaren webgunean eta Arakilgo Udalean izango dute eskura proiektua.

Proiektua Izurdiagan egingo da, eta NA-7010 errepidetik autobiderako sarbide bat prestatuko da, Iruñerako noranzkoan, Irurtzun udalerrirako eta Arakil haraneko herrietarako. Gaur egun ez dute autobidetik gertu dagoen sarbiderik, eta N-240-A errepidea hartu eta Irurtzun herria zeharkatu behar dute Iruñera joateko.

A-15 autobidera sartzeko adar berriak 815 metroko luzera izango du guztira, eta NA-7010 errepideko 21+400 kilometrotik AP-15eko 111 kilometroraino abiatuko da. Hasierako 371 metroak galtzada bakarrekoak izango dira, eta gainerakoa autobidearen azelerazio-erreiari egokituko zaio, azken ziri bat barne. Adarrak zabalera aldakorreko errei bakarra izango du hasieran, eta 3,5 metroko zabalera uniformea gainerakoetan, ziria hasi arte.

Gainera, biribilgune itxi bat eraikiko da NA-7010 errepidea sarbide berriarekin lotzeko. Biribilguneak beste konponbide batzuek baino bide-segurtasuneko berme handiagoak eskaintzen ditu, eta 8 metroko galtzada deuseztatua eta 20 metroko diametroko erdiko irlatxoa izango ditu. Kanpoko banda zuriaren erradioa 18,50 metrokoa izango da; barruko bazterbideak 0,50 metro izango ditu, eta kanpokoak 1 metro. Aukeratutako zabalerak biribilgunetik zirkulatzeko edukiera nahikoa ematen du, eta, gainera, luzera handiko kamioi artikulatuek biraketak behar bezala egiteko aukera ematen du.

Erlazionatuak